Online spel voor het onderwijs

Toon media

Eerst kijken dan kopen
[Educatiespel voor havo en vwo]

Opdrachtgever: ReclameArsenaal
Het ReclameArsenaal is de plek van het reclamehistorisch erfgoed van Nederland. Voor middelbare scholieren van HAVO en VWO is een spel ontwikkeld met de titel: 'Eerst kijken, dan kopen', dat ingezet kan worden in de SKVI les.

Doel van het spel is de leerlingen informatie te geven over de ontwikkeling van consumptief gedrag in de afgelopen eeuw. Uit verschillende periodes komen er allerlei reclame uitingen aan bod, die samen met de verschillende gezinssituaties op een heel luchtige manier een goed beeld scheppen van wat er zich in een bepaalde periode afspeelde.

Dit unieke spel is ontworpen en gebouwd in flash. Doordat we een dynamische koppeling hebben gescript tussen flash en een database zijn we binnen het spel in staat een groot aantal verschillende scores bij te houden en in tussenstanden zichtbaar te maken. Sterker nog.

Als de tussenstand niet het gewenst aantal minimum te behalen punten oplevert kun je onbeperkt terug naar alle doorlopen vragen in willekeurige volgorde en daar veranderingen in aanbrengen. Maar...let op, de tijd loopt door en is beperkt en bij een tijdsoverschreiding krijg je natuurlijk strafpunten die weer leiden tot een score verlies!

  • image description
  • image description
Overheid en webrichtlijnen

Voor de overheid kunnen we voor websites én online video voldoen aan de web richtlijnen (w3c). We bouwen open source. PHP en Typo3.

Lees hier verder>

Internationaal ondernemen

Als internationaal ondernemer wilt u nieuwe markten verkennen. Wij maken video's en websites in elke taal.

Lees hier verder>